Bezbolesny powrót na siłownię. Pięć cennych porad

Kontuzje, choroby a czasem nadmiar obowiązków zmuszają nas do zaprzestania regularnych ćwiczeń na siłowni. Niestety kontuzje zdarzają się każdemu i są najczęstszym z powodów dla których musimy zrezygnować z siłowni, jednak takich powodów jest znacznie więcej dlatego niemalże, każdy znajdzie się w takiej sytuacji. Dużo łatwiej jest jednak przestać chodzić na siłownię a niżeli na nią wrócić a w dodatku w sposób bezpieczny. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że im dłuższa przerwa od treningów, tym nasza kondycja staje się coraz słabsza, a powrót staje się coraz trudniejszy. Ale jak wiadomo nie ma rzeczy niemożliwych i dla chcącego nic trudnego.

 

 

  1. Jeżeli chodzi o powroty do treningów to bardzo często pojawia się brak motywacji. Siedzenie bez ruchu w domu również nikomu nie służy, a już szczególnie naszej sylwetce. Podczas powrotu na siłownie bardzo często towarzyszy nam również wstyd spowodowany przybraniem na wadze, dlatego warto najpierw popracować nad kondycją w domu bez większej publiczności. Wszystko zaczynamy tak samo jak na początku treningów: spacery, basen, jazda na rowerze. Tak przygotowany układ kostno-mięśniowy będzie Ci wdzięczy.

  2. Kolejnym etapem przygotowania do powrotu na siłownię oraz do bardziej wymagających ćwiczeń jest znalezienie sobie klub, który umożliwi nam trening cardio, obwodowy, funkcjonalny. Jest to szczególnie istotna sprawa w przypadku osób, które oprócz pracy nad kondycją chcą zwalczyć nadwagę.

  3. Podstawą w tym wszystkim jest oczywiście dieta. Mimo kontuzji, choroby czy innych niesprzyjających nam warunków w chodzeniu na siłownię za żadne skarby świata nie rezygnujemy z diety. Zawodowi sportowcy stosują rygorystyczne diety pod okiem specjalistów, jednak my musimy jeść po prostu racjonalnie oraz regularnie. To naprawdę nie jest żadnym poświęceniem.

  4. Jeżeli powodem dla którego musieliśmy zrezygnować z treningów była kontuzja to warto rozejrzeć się za trenerem personalnym. Jednak musimy pamiętać, aby wybierać tylko i wyłącznie profesjonalistów, który oprócz doświadczenia w sporcie posiadają  również wiedzę. Jeżeli minął czas wskazany przez lekarza i nie mamy żadnych innych przeciwwskazań do aktywności fizycznej możemy tak dobrać ćwiczenia, by nasze kończyny nie zostały obciążane.

  5. Jeżeli nasza motywacja jest bardzo słaba, warto poszukać osoby, która również chce wrócić do treningów albo dopiero zacząć ćwiczyć. We dwójkę zawsze raźniej niż w pojedynkę bo można sobie porozmawiać, a treningi nie stają się monotonne. Mało tego włącza się chęć rywalizacji, a przecież wstydem będzie zbyt wczesne poddanie się.

 

Pamiętaj, żeby nie rezygnować na stałe z treningów tylko dlatego, że nagle musiałeś chwilowo ich zaprzestać. Plusów do powrotu na siłownię jest naprawdę bardzo dużo. Wzmocnione ciało równa się z wyższą odpornością, a do tego nasza skóra będzie w lepszej kondycji. Ponadto będzie to świadczyć o naszej silnej woli i determinacji a to naprawdę porządne cechy.

Zagłosuj

6 points
Upvote Downvote

Total votes: 6

Upvotes: 6

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *