Butelkowa czy kranowa? Na to pytanie odpowiada nasz ekspert

Butelkowa czy kranowa

Woda butelkowa czy kranowa, którą można uznać za zdrowszą? Jeżeli regularnie ćwiczę, to obojętnie, jaką wodę piję?

 

Butelkowa czy kranowa… Wszystkie wody butelkowe kupione w sklepie należy uznać za bezpieczne, jednak czujności nigdy za wiele, gdyż mimo regularnych kontroli laboratoryjnych coraz częściej słyszy się o jej niezadowalającej jakości( mikrobiologicznej oraz obecności szkodliwych bakterii). W ostatnich latach zrobiło się dosyć głośno odnośnie negatywnego wpływu opakowań PET. Jak wynika z badań do wody mogą migrować substancje zawarte w tworzywach sztucznych, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie. Tego typu związku w przypadku mężczyzn gromadzą się w jądrach i odpowiadają między innymi za pogorszenie płodności. Regularne spożywanie wody w dużych ilościach przez wiele lat, może generować ich sporą dawkę, dlatego wybieraj wodę w szklanej butelce.

 

Butelkowa czy kranowa

 

Składniki zawarte w wodzie są niezbędne do funkcjonowania naszego organizmu. Poziom minerałów w niej zawartych pozwala na podział nisko, średnio i wysokomineralizowanej wody. Pierwsza czyli niskomineralizowana szczególnie zalecana jest niemowlętom, małym dzieciom oraz osobą z chorobami nerek. Natomiast wysoka zawartość minerałów wskazana jest dla osób aktywnych fizycznie, regularnie odwiedzających siłownię, ze względu na duże ubytki składników mineralnych, które uciekają wraz z potem.

 

Zobacz również: Czy niegazowana woda mineralna jest zdrowsza od wody gazowanej?

 

Średniomineralizowana może być spożywana przez wszystkie zdrowe osoby, które wykazują umiarkowaną aktywność fizyczną. Ostatniego czasu w wielu miastach jakość wody wodociągowej znacznie się poprawiła, dlatego nie ma znaczenie butelkowa czy kranowa, gdyż jakościowo są do siebie mocno zbliżone. Należy jednak pamiętać, że korzystając z wszelkiego rodzaju systemów filtrujących wodę kranową, pozbywamy się znacznej części cennych składników mineralnych, a to z kolei generuje np. niedobory magnezu (nasi dziadkowie oraz rodzice nigdy nie mieli z tym problemów). Przygotowując potrawy nie musimy filtrować wody. Wystarczy odstawić ją na 12-16 godzin, a cały chlor zostanie z niej usunięty, a cenne minerały wylądują w herbacie czy zupie.

Zagłosuj

8 points
Upvote Downvote

Total votes: 8

Upvotes: 8

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *