Czekolada na wydolność, pszenica na NIE-zdrowie. Dietetyczne ciekawostki

Jak to jest z tą czekoladą? Czy rzeczywiście należy jej unikać, a może bardziej powinniśmy się bać pszenicy? W poniższej porcji ciekawostek dowiecie się wszystkiego.

 

Wydolność ukryta w tabliczce

 

Od wieków panuje przekonanie, że sok z buraków jest w stanie skutecznie poprawić naszą wydolność, świadczą też o tym różne badania naukowe. Niestety jest to naprawdę gorzka pigułka do przełknięcia, co sprawia trudność nawet osobom najbardziej skoncentrowanym na wynikach. Czy możliwa jest poprawa wydolności za pomocą mniej obrzydliwych rzeczy, a wręcz smacznych?

 

 

Naukowcy z Kingston University w Wielkiej Brytanii przeprowadzili badania dotyczące wpływu różnych substancji odżywczych na nasz organizm. W ten sposób odkryli, że podobny efekt do działania soku z buraka można osiągnąć za pomocą znacznie smaczniejszych środków. Flawonole znajdujące się w nasionach kakao odpowiedzialne są za zwiększenie produkcji tlenku azotu, ten natomiast obniża ciśnienie krwi i poprawia wydolność tlenową naszego organizmu.

 

Kolarze jedzący minimum 40g dziennie gorzkiej czekolady(powyżej 70% kakao) już po 14 dniach poprawili swoją wydolność o ponad 6%. To naprawdę bardzo dobry wynik w zaledwie 2 tygodnie. Natomiast druga grupa jedząca białą czekoladę w żaden sposób nie poprawiła swoich wyników. Środki są gorzkie(zapewne smaczniejsze od soku z buraka), ale efekty są bardzo słodkie.

 

Zwalcz go marchewką!

 

Badania naukowe dowodzą, iż codzienne spożywanie jednej marchwi dziennie ograniczy ryzyko zachorowania na raka prostaty aż o 51%.

 

Ostrożnie z pszenicą!

 

Badacze z Uniwersytetu Jana Gutenberga w Niemczech przeprowadzili badania na temat białek zawartych w pszenicy: inhibitory amylazy oraz trypsyny. Okazało się, że mogą one być przyczyną stanów zapalnych, co prowadzi do poważnych chorób m.in. stwardnienia rozsianego czy nawet reumatoidalnego zapalenia stawów.

 

 

Jeżeli chodzi o dowody ostateczne to jako takich niema, tak samo jak w przypadku glutenu, jednak podejrzeń jest na tyle dużo, że warto ograniczyć ilość pszenicy na naszym talerzu. Przecież jest tak wiele innych smacznych i zdrowszych rzeczy.

 

Uzupełnij potas

 

Dieta, którą stosujemy podczas odchudzania, mianowicie ta o niskiej zawartości kalorii w połączeniu z intensywnym wysiłkiem fizycznym sprawi, że nasza równowaga elektrolitowa w szybki sposób zostanie zachwiana. Mało tego brak potasu zakłóca metabolizm glukozy. Dlatego należy pamiętać o koniecznym uzupełnieniu elektrolitów podczas, gdy mocno dajemy sobie w kość, by schudnąć.

Zagłosuj

1 point
Upvote Downvote

Total votes: 1

Upvotes: 1

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *