Silna wola, a postanowienia noworoczne – jak wytrwać?

postanowienia noworoczne

Postanowienia noworoczne bardzo często kończą się niepowodzeniem, przez co po raz kolejny zostają przełożone na przyszły rok. Nie musi tak być! Powiedzmy, że chcesz schudnąć 6kg – już sama wizja nowej wersji sprawia, że zaczynasz się uśmiechać. Teraz masz już wszystko, co jest podstawą w osiąganiu sukcesu. Zobacz co zrobić, by skutecznie schudnąć, rzucić palenie oraz wytrwać w każdym innym postanowieniu.

 

Postanowienia noworoczne ma niemal każdy z nas, jednak tylko nielicznym udaje się je zrealizować. Dlaczego? Jeśli w kółko powtarzasz sobie, że brakuje Ci silnej woli i nie wytrwasz nawet miesiąca i rzucisz się na jedzenie, no cóż… najprawdopodobniej tak właśnie będzie, przecież sama to przewidziałaś, a w zasadzie zaplanowałaś. Dlatego by wprowadzić jakieś zmiany, najpierw musisz zacząć od sposobu myślenia. Zamiast kolejnych wizji niepowodzeń, postaw sobie jasny cel – taki, który będzie stanowił wyzwanie.

 

Kiedy go osiągniesz, będziesz z siebie na tyle dumna, że z przyjemnością podejdziesz do następnego zadania. Gotowa? W takim razie zacznij od określenia, jak chcesz wyglądać oraz czuć się w swoim ciele. Natomiast my pomożemy Ci ominąć wcześniejsze przekonania.

 

Miej oczy szeroko otwarte

 

Najgorszy moment to ten w którym sama podstawiasz sobie nogę. Co prawda nieświadomie, ale jednak robisz rzeczy, które oddalają Cię od pełnej realizacji celu. Dyrektor Centrum Coachingu Akademii Leona Koźmińskiego dr Lidia D. Czarkowska mówi ‘’Na drodze do upragnionego rezultatu najczęściej stają nam reakcje impulsywne, odruchy i nawyki’’.

 

Jak je wyłapać? Zapewne jesteś wstanie przypomnieć sobie chwile, kiedy podczas kolejnej próby utraty wagi zawiodłaś samą siebie. Czekoladki po posiłku? Pizza na poprawę nastroju? Chipsy podczas filmu?

 

Wychwyć moment

 

Teraz już wiesz w którym momencie Twoje postanowienia noworoczne zaczęły się sypać, więc możesz temu przeciwdziałać. Zdecydowanie najgorszym rozwiązaniem będzie powstrzymywanie się od wykonywania danej czynności, czy też ciągłe powtarzanie ‘’nie zjem tego ciastka…’’. Lepszym pomysłem będzie znalezienie aktywności zastępczej np. zamiast sięgnąć po pączka, zjedz coś służącego sylwetce.

 

Natomiast w przypadku papierosów bardzo pomaga 3 minutowe zaciąganie się powietrzem przez zęby. Możesz również robić długie wydechy, który dodatkowo uspokajają. W taki sposób kanalizujesz swój odruch, a pędzące myśli zostają zamienione na nieszkodliwą aktywność.

 

postanowienia noworoczne

 

Chwila zastanowienia

 

Jednak w życiu bywa różnie i nie zawsze mamy możliwość, aby podjąć działania zapobiegawcze. W sytuacji, kiedy idziesz po sklepie i nagle rzuci Ci się w oczy produkt, na który masz ogromną ochotę – skorzystaj z zasady 3 minut. Zamiast bez zastanowienia wrzucać słodycze do koszyka, powiedz sobie, że podejmiesz tą decyzję za 180 sekund.

 

Metoda ta sprawdza się również świetnie w przypadku poważniejszych wydatków. Wystarczy zmienić czas oczekiwania, a mianowicie z 3 minut zrobić 30 dni.

 

Nagroda

 

Ostatni etap to monitorowanie postępów. Jeżeli założyłaś sobie, że będziesz ćwiczyć od poniedziałku do piątku 15 minut dziennie – odhaczaj w kalendarzu, czy spełniłaś normę. Po pięciu dniach systematycznych ćwiczeń, w weekend możesz się wynagrodzić. Oczywiście wybierz nagrodę zgodną z celem, do którego zmierzasz.

 

Postanowienia noworoczne w tym roku mogą się spełnić, jeżeli skorzystasz z naszych rad. Jednak pamiętaj o jeszcze jednym – zdecydowanie łatwiej zastosować wszystkie rady, kiedy zmierzamy do ekscytującego nas celu. Mówiąc sobie ‘’muszę schudnąć’’ przez cały czas skupiamy nasz siłę woli, aby wykonać zadanie. Jeżeli jednak chcesz to zrobić i dobrze się z tym czujesz – pójdzie jak po maśle.

Zagłosuj

11 points
Upvote Downvote

Total votes: 11

Upvotes: 11

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *