Sylwetka typu chudy grubas

Nigdy w życiu nie nazwałbyś się grubasem, być może nie należysz też do chudych, ale do szczupłych z pewnością. Twoja sylwetka nie jest może wysportowana, ale wciąż nosisz koszulki w rozmiarze M, zapewne więc uważasz, że nie jest źle… Niestety może być źle,  a nawet tragicznie. Z pozoru na zewnątrz wszystko wygląda tak jak powinno, wewnątrz już niekoniecznie. Sprawdza się to szczególnie u osób, które nigdy nie miały problemów z wagą przez co mogły jeść do woli i niczego nie musiały sobie odmawiać. Tłuszcz trzewny jest największym wrogiem człowieka, który nie tylko działa niekorzystnie na nasz wygląd ale także na zdrowie. Spokojnie, możesz go pokonać w bardzo łatwy sposób.

 

Pod powierzchnią ubrań wszystko wygląda jak należy, barki są, klata może niezbyt imponujących rozmiarów ale również jest, nogi również nie wyglądają tragicznie więc czego więcej chcieć. Sytuacja wygląda dużo gorzej, kiedy zdejmiesz z siebie warstwę tych markowych ciuszków. Co widzisz? Tłuszczyk na brzuchu, który mimo tego,  że na zewnątrz nie należy do największych to jednak wewnątrz sieje on duże spustoszenie. Narządy wewnętrzne otoczone warstwą tłuszczu wręcz błagają o zmianę diety i całkowitego stylu życia. Być może nie spodziewasz się nawet jak blisko Ciebie jest już cukrzyca typu 2, miażdżyca i wszelkie choroby wynikające z otyłości. Tak wiem, że na zewnątrz nawet nie masz nadwagi…

 

Być może uważasz się za osobę szczupłą, a może nawet za wysportowaną w końcu ćwiczysz 2 razy w tygodniu. Jednak pamiętaj, że Twoja samoocena być może wcale nie pokrywa się z rzeczywistością. Oczywiście bardzo dobrze, że masz o sobie jak najlepsze zdanie jednak pamiętaj, że w tym przypadku chodzi o Twoje zdrowie. Udaj się więc w jak najszybszym tempie do najbliższego fitness klubu i poproś instruktora aby zmierzył Twój skład ciała.

 

Jeżeli wstydzisz się swojego wyniku, możesz sprawdzić to sam w domu za pomocą wagi. Już nawet te dosyć tanie mają wbudowaną opcję wskazywania poziomu tłuszczu wisceralnego w organizmie i są naprawdę dokładne. Dzięki temu unikniesz wstydu i nie będziesz musiał dzielić się z nikim tym co tam odczytałeś, ale zabierz się solidnie do pracy. Patrząc na pomiary nie musisz przejmować się ogólną ilością tkanki tłuszczowej w organizmie, ale tym który siedzi wewnątrz. W tym przypadku interesować ma Cię tylko i wyłącznie najniższa jego wartość, nic poza tym!

 

Nie masz się czego obawiać i niepotrzebnie panikować, gdyż wystarczy mała zmiana diety plus intensywne treningi oporowe, a tłuszcz trzewny obniży się w ekspresowym tempie. Jednak musisz całkowicie wyklucz ze swojej diety wszelkiego rodzaju słodkości, żywność wysoko przetworzoną, a przede wszystkim alkohol.

 

Wchodząc na siłownie nie powtarzaj ciągłego biegania na bieżni, takie długotrwałe kardio sprawi, że poziom w Twoim organizmie ulegnie podwyższeniu, a tego raczej unika się przy zdrowym stylu życia. Poniżej znajduje się trening z który nieco urozmaici Twoje ćwiczenia na siłowni.

Budowanie plus spalanie

 

Wystarczy 15 minut dziennie poświęcić na ćwiczenia, które pozwolą Ci w maksymalnym tempie pozbyć się  tłuszcz z wnętrza organizmu. Skoro jednak wystarczy zaledwie 15 minut to domyślasz się pewnie, że będzie to naprawdę intensywny trening na niemalże turbo obrotach, a przy tym minimalnych przerwach. Potrzebne Ci będą hantle, 12kg kettlebell oraz piłka lekarska o wadze 5kg. Ćwiczenia należy wykonywać jedno po drugim, pamiętając że każde z nich ma 3 serie. Między ćwiczeniami masz 10 sekund na odpoczynek.

 

1. Spacer farmera

3×30 sekund,  przerwa: 10sekund

Chwyć dwie hantle równocześnie stając w lekkim rozkroku. Zacznij iść prosto, pamiętając jednak,  by stawiać raczej krótkie kroki. W czasie ćwiczenia należy patrzeć cały czas przed siebie, nie wolno Ci nawet zerknąć na nogi. Plecy trzymaj cały czas w pozycji wyprostowanej, a łopatki ściągnięte.

 

2. Swing kettlem jadnorącz

3×20 powtórzeń, przerwa: 10sekund

Kettlebell chwyć w lewą dłoń, następnie wypchnij biodra w tył i delikatnie zegnij kolana, aby uzyskać pozycję pochyloną w przód i przenieść odważnik między nogi. Teraz dynamicznym ruchem wyprostuj się wykonując w ten sposób swing. Aby zaliczyć 1 serię należy wykonać po 10 powtórzeń na obie ręce.

 

3. Wykroki z piłką

3×20 powtórzeń, przerwa: 10sekund

Przyjmij pozycję wyprostowaną, trzymając piłkę przed samą klatką piersiową na ugiętych w łokciach rękach. Prawą nogą zrób wykrok, wypychając jednocześnie piłkę nad głowę. Zatrzymaj się na 3 sekundy, następnie wróć do pozycji z której wystartowałeś. Aby zaliczyć 1 serię konieczne jest 10 takich powtórzeń.

 

Powodzenia! 🙂

Zagłosuj

11 points
Upvote Downvote

Total votes: 11

Upvotes: 11

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *