Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Mercedes-Benz 770K

W 1934 roku w Stuttgarcie niemieckie zakłady ”Mercedes-Benz A.G” opracowały wyjątkowy jak na tamte lata samochód osobowy Mercedes-Benz model 770K. Od roku 1930 do 1943 zostało wyprodukowane aż 207 samochodów tego typu, dokładniej 119 egzemplarzy W07 i 88 W150.

Mercedes-Benz 770K

Nie można pominąć faktu, iż był to ulubiony samochód hitlerowskich dygnitarzy oraz ich sojuszników. W kwietniu 1938 roku Hitler na swoje 50 urodziny został obdarowany wersją opancerzoną Mercedesa-Benz 770K, która była wyposażona m.in. szyby pancerne o grubości 30mm.

Opis konstrukcji:

Samochód wyposażony został w metalowe nadwozie, które było mocowane do podwójnej stalowej ramy, która została wykonana z profili zamkniętych, gdyż była wygięta nad tylną osią. Jeżeli chodzi o układ hamulcowy to w Mercedesie-Benz 770K został specjalnie zastosowany dwuobwodowy hydrauliczny. Układ hamulcowy wyposażony w podciśnieniowe wspomaganie systemu Bosch-Dewandre działał na bębny hamulcowe wszystkich kół, natomiast hamulec postojowy mechaniczny tylko na koła przednie.

Mercedes-Benz 770K

Mercedes-Benz 770K zawierał instalację elektryczną o napięciu 12V, akumulator o pojemności 75 Ah, który napędzała prądnica zasilana silnikiem o mocy 225W.

Dane techniczne:

Masa: własna: 2.700kg podwozia: 1.950kg całkowita: 3.500kg

Ładowność: 800kg

Wymiary: 5.600 x 1.840 x 1.830

Rozstaw osi: 3.750mm

Rozstaw kół: 1.500mm

Promień skrętu: 7,05m

Układ napędowy: 7,05m

Jednostka napędowa: silnik 8-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy z mechaniczną sprężarką.

Prędkość maksymalna: na drodze 160-170km/h

Zbiornik paliwa: 195 litrów

Zużycie paliwa: na drodze 30l/100km

Mercedes-Benz 770K

W 119 egzemplarzach pierwszej wersji W07, która produkowana była w latach 1930-1938 było napędzane przez silnik Daimler Benz M 07K, którego pojemność wynosi 7.655cm3 natomiast moc 200KM przy 2.800 obr./min.

Jeżeli chodzi o pozostałe 88 egzemplarzy drugiej wersji W150 produkowanych w latach 1938-1943 były również napędzane silnikiem Daimler Benz M 07K o takiej samej pojemności jednak większej mocy bo aż 230KM przy 3.200 obr./min.

Pojemność układu chłodzenia w obu wersjach była taka sama (32 litry cieczy). Przed silnikiem umieszczona została duża chłodnica na której znajdował się znaczek producenta-znana wszystkim trójramienna gwiazda.

Zagłosuj

1 point
Upvote Downvote

Total votes: 1

Upvotes: 1

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *