Chcesz zredukować masę ciała? Wprowadź do swojego życia więcej ruchu

zredukować masę ciała

Nie tylko kobietom zależy na szczupłej i smukłej sylwetce. Męskie piwne brzuchy również domagają się zmiany. Nie musi to być żmudny i wyczerpujący trening na siłowni, ani drastyczna dieta. Wystarczy, że wprowadzisz do swojego życia więcej ruchu, wykonując codzienne czynności i proste ćwiczenia, a Twoja masa ciała się zmniejszy.

Najskuteczniejszym sposobem utrzymania masy ciała oraz szybkości przemiany materii na pożądanych poziomach jest zwiększenie aktywności fizycznej. To uruchamia produkcję endorfin – naturalnych środków obronnych organizmu, które zwalczają stres i dają ciału energię.

Spróbuj poszerzyć zakres fizycznej aktywności o kilka prostych działań i poświęcać na to przynajmniej 30 minut dziennie. Powinieneś zatem:

1. Jak najczęściej chodzić na spacery. 2. Strać się chodzić tak szybko i energicznie, by wywołało to wyraźnie przyśpieszenie oddechu. 3. Nie korzystaj z windy, ale jeśli mieszkasz zbyt wysoko, przynajmniej schodź po schodach. 4. Ćwiczyć jeśli to możliwe, na treningowym rowerku; można to zrobić nawet oglądając telewizję. 5. Łączyć przyjemne z pożytecznym – umów się ze znajomymi na basen, albo na imprezę ( przez dwie godziny tańca ubędzie nam 1000 kcal).

Osiągalne cele Oto kilka przykładów, tego, jak różne rodzaje aktywności fizycznej przyczyniają się do wydatkowania energii. Jej zużycie mierzone jest w kaloriach na godzinę. Znając czas, jaki poświęcamy na różne czynności, możemy wyliczyć ile tracimy kalorii.

Ćwiczenia lekko wysiłkowe Spalamy 50- 300 kcal/ h wykonując takie czynności jak: prasowanie, ścielenie łóżek, odkurzanie podłóg, parnie ręczne, lekka prac w ogródku, mycie samochodu, spacer po równej drodze w średnim tempie, jazda na rowerze po równej drodze, gra w kręgle.

Ćwiczenia średnio wysiłkowe

Aby spalić 300 – 400 kcal/ h spróbuj: skopać ogródek, skosić trawnik, wypielić chwasty, pograć w badmintona, powiosłować w kanadyjce, potańczyć, zagrać w golfa, w ping – ponga lub w siatkówkę.

Ćwiczenia wysiłkowe Pomagają spalić 420- 600 kcal/ h .Zalicza się do nich rąbanie drzewa, kopanie dołów, wspinaczka skałkowa, narty wodne, szybki jogging, bardzo szybki marsz po równej powierzchni, wchodzenie po schodach , chodzenie po górach, jazda na rowerze po górzystym terenie.

Zagłosuj

5 points
Upvote Downvote

Total votes: 5

Upvotes: 5

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *