Czym jest hormon głodu i jak skutecznie z nim walczyć?

Grelina to nic innego jak hormon głodu, spowolnienie metabolizmu, a także spowolnienie spalanie tłuszczów. Można więc powiedzieć, że grelina jest głównym podejrzanym w procesie otyłości, jednak jest ona do pokonania. Poniższy 24 godzinny plan pozwoli umieścić Ci go na miejscu.

 

 

7:30- Porządne śniadanie

 

Dzięki temu unikniesz budzenia greliny, a dodatkowo zjesz mniej w ciągu dnia. Na śniadanie dobrze jest spożywać wapń, który hamuje wydzielanie hormonu odpowiedzialnego za głód. Jak zwiększyć dostawę wapnia do naszego organizmu? Wystarczy, że zmieszasz muesli z pełnotłustym mlekiem, które zawiera 115mg Ca na 100g. Dzięki tej pełnowartościowej mieszance nie tylko unikniesz głodu na dłużej, ale także obniży Ci się poziom złego cholesterolu LDL.

 

10:30- kawka/herbatka?

 

Herbata yerba mate to świetne rozwiązanie na hormon głodu.  Napój ten był znany i wykorzystywany od wieków przez Indian zamieszkałych w Ameryce Południowej. Wywar z tego zioła jest świetnym źródłem cennego chromu, który odpowiada za stabilizację cukru w naszym organizmie, dzięki czemu nie odczuwamy głodu  i spadku energii. Dodatkowo badania wykazują, że ludzie pijący yerba mate znacznie szybciej spalają tłuszcz.

 

12:30- zupa w żółwim tempie

 

Talerz zupy zjedzony w porze przed obiadowej przechodzi przez nasz układ pokarmowy znacznie dłużej aniżeli porcja warzyw popita wodą. Potwierdzają to badania przeprowadzone rezonansem magnetycznym wykonane w Penn State University. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego jak cenne potrafią być zupy. Porcja ciepłej zupy znacznie obniża poziom greliny, wręcz ją pokonuje dzięki czemu napady głodu zostają powstrzymane niemalże na dwa razy dłużej aniżeli w przypadku innych posiłków. Łyknięcie witaminy D zaraz po zjedzeniu zupy uporządkuje poziom lipidów i ułatwi zrzucanie wagi.

 

14:00- poczuj miętę

 

Hormon głodu wręcz nienawidzi zapachu naturalnej mięty pieprzowej, gdyż zwiększa on wydzielanie dopaminy jednocześnie zmniejszając ochotę na natychmiastowe zaspokojenie głodu. Jeżeli akurat nie jesteś jeszcze posiadaczem mięty i nie stoi ona u Ciebie na parapecie to jak najszybciej wybierz się na zakupy. Wystarczy, że w sklepie zielarskim kupisz olejek miętowy. Butelka 10ml tego specyfiku kosztuje naprawdę grosze, a działa tak samo jak świeża roślina.

 

15:00- shake

 

O tej godzinie hormon głodu najczęściej daje o sobie znać, jednak tym razem nie ma co go oszukiwać. Najlepszym rozwiązaniem na jego opanowanie jest wypicie odżywczego shake’a zrobionego ze skoncentrowanego białka serwatkowego. Oprócz tego, że taki koktajl ustabilizuje poziom cukru we krwi, zwalniając jego wchłanianie to dodatkowo zmniejszy uczucie głodu, obniżając tym samym poziom greliny i insuliny.

 

17:00- Postaw na kawę

 

Zanim zabierzesz się za zjedzenie czegoś konkretnego to pozwól sobie na wypicie kawy w spokoju. Ze względów taktycznych zdecydowanie postaw na caffe latte. Badania naukowe przeprowadzone na University of Toronto wykazały iż białka zawarte w mleku zmniejszają poziom wydzielania greliny, a lekarze z Mayo Clinic są zdania, że kofeina ma właściwości pomocne w zrzucaniu wagi.

 

18:00- Możesz się napić

 

Mimo panującego przekonania, że piwo zapewni nam mięsień piwny to wcale tak nie musi być, a wręcz przeciwnie. Kufelek piwa wypity koło godziny 18:00 pomoże Ci zrzucić trochę kilogramów. Drożdże występujące w piwie zawierają bowiem chrom, który odpowiada za regulację poziomu cukru we krwi. Jeżeli aktualnie jesteś na diecie to postaw na piwo pszeniczne, gdyż zawiera ono najwięcej drożdży. Jeżeli aktualnie nie masz dostępu do pszenicznego to postaw na jakiekolwiek byleby było jasne.

 

19:30- Kolacja morska

 

 

Przygotowując kolację sięgnij do wszelkich zasobów morskich i zjedz rybę, łososia czy makrelę. Są one świetnym źródłem kwasu eikozapentaenowego (EPA), który zwiększa poziom leptyny w organizmie. Hormon ten odpowiedzialny jest głównie za uczucie sytości. Jego obniżenie sprawia, że organizm wchodzi w tak zwany stan postu i przestaje spalać tłuszcze.

Zagłosuj

9 points
Upvote Downvote

Total votes: 9

Upvotes: 9

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *