Odpoczynek między seriami -Jak długo powinien trwać?

odpoczynek między seriami

Jaki odpoczynek między seriami przyniesie najlepsze efekty? Czym jest zdrowa realizacja i dlaczego warto przybierać na wadze?

 

Odpoczynek między seriami – optymalny czas

 

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, kiedy tak naprawdę mięśnie są w największej fazie wzrostu. Naukowcy z University of Birmingham przeprowadzili ciekawe badania, które dowodzą, że 5 minutowy odpoczynek między seriami zwiększa efekty treningu oporowego – jest to optymalny czas dla syntezy białek we włóknach mięśniowych. Skorzystaj z dodatkowych 5 minut i zrób z nich pożytek – poniżej znajdziesz kilka sposobów.

 

Zobacz również: Przedtreningowe szejki, które poprawią Twoją formę

 

1. Żucie gumy

 

Badacze z University of Groningen twierdzą, że guma do życia daje efekty odpowiadające nitkowaniu i pozwala na usunięcie 10 procent bakterii wywołujących choroby dziąseł.

 

2. Przerwa

 

Każda godzina siedzenia przed monitorem wymaga 5 minutowej przerwy dla oczu, jednak czy zdajesz sobie sprawę, że Twój organizm również tego potrzebuje? Wystarczy 5 minutowy spacerek po każdej godzinie siedzenia, by pobudzić krążenie w nogach, a tym samym zmniejszyć ryzyko zbyt wysokiego cholesterolu.

 

3. Truchcik

 

Kto powiedział, że podczas biegu trzeba się śpieszyć? Nawet ślimaczy trucht pozwoli Ci dogonić zyski płynące z ruchu. Wystarczy 5 minut dziennie, a ryzyko śmierci spowodowanej chorobami serca spada o 23 procent.

 

Mięśnie na wagę złota

 

Odpoczynek między seriami

 

Przybieranie na wadze ma znacznie więcej korzyści niż nam się wydaje. Pod warunkiem, że wiąże się ono z podnoszeniem hantli i muskulaturą. Badania naukowe dowodzą, że wzrost masy mięśniowej jest równoznaczny z wydłużeniem życia w większym stopniu, aniżeli tłuszcz ma wpływ na jego skrócenie. Wystarczy, że będziesz wykonywać poniższy trening 3 razy w tygodniu po 10 powtórzeń w kilku seriach ( pamiętając o odpoczynku), a zyskasz parę lat…

 

’’Rąbanie drewna” z hantlami

Podciąganie na TRX

Martwy ciąg sumo z unoszeniem sztangi do brody

Zakroki ze sztangą

Przechodzenie z deski przodem do deski bokiem

Wykroki boczne z wiosłowaniem hantlami

 

Zdrowa rywalizacja

 

Po raz kolejny ktoś zajął Twoje miejsce na spinningu? Następnym razem przyjdziesz wcześniej. Już nie zastanawiasz się czy ogóle pojawisz się na treningu, a skupisz się na tym co zrobić, by być wcześniej. Statystyki pokazują, że 2 razy więcej treningów zaliczamy podczas rywalizacji, dlatego grupowe zajęcia są takie fajne i efektywne. Możesz również znaleźć inspirację na siłowni lub założyć się z kolegą/koleżanką.

 

UWAGA!

Apelujemy o zdrowy rozsądek: żadnych wyścigów! Kilka ruchów wykonanych dobrą techniką daje o niebo lepsze efekty, aniżeli całą masa nieprawidłowych powtórzeń.

Zagłosuj

18 points
Upvote Downvote

Total votes: 18

Upvotes: 18

Upvotes percentage: 100.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Jeden Komentarz

Zostaw Komentarz
  1. Zgadzam się jak najbardziej… Mięśnie rosną w fazie spoczynku i bez odpowiedniej regenereacji narobisy sobie więcej krzywdy niż pożytku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *