Rwanie sztangi: prawidłowa technika to bezpieczna technika

Rwanie sztangi

Zapomnij o skomplikowanych planach treningowych, które składają się z dużej ilości różnych ćwiczeń. Podrzut oraz rwanie sprawią, że wystarczy zaledwie miesiąc byś przemodelował swoją sylwetkę.

Rwanie sztangi
  1. Przyjmij pozycję startową jak do martwego ciągu. Stopy wraz z kolanami rozstaw na szerokości bioder. Weź głęboki wdech a następnie opuść biodra i przyjmij pozycję przysiadu. Chwyć sztangę szerokim chwytem. W prawidłowej pozycji najważniejsze są wyprostowane plecy oraz barki ściągnięte do tyłu. Teraz podnieś biodra tak by poczuć napięcie nie tylko w pośladkach ale także mięśniu dwugłowym.
  2. Wstawanie ze sztangą rozpocznij od prostowania nóg w kolanach i biodrach. Kiedy tylko sztanga minie kolana, pchnij biodra jak najmocniej w przód. Sztangę przez ten cały czas należy trzymać jak najbliżej ciała.
  3. Unosząc barki i wspinając się na palce jak najmocniej szarpnij sztangę unosząc ją w górę. Pamiętaj jednak, że przez cały czas sztanga powinna być prowadzona jak najbliżej ciała. Wyprostuj ramiona i przenieś sztangę nad głowę. Teraz zacznij schodzić do przysiadu rozrzucając wcześniej nogi do boku. Prawidłowe rwanie sztangi wymaga w tym przypadku blokady łokci i skoncentrowania się na trzymaniu jej w jednej płaszczyźnie z kręgosłupem.    

Kiedy trzymasz sztangę nad głową możesz zacząć wstawać z przysiadu. Możesz być dumny bo właśnie wykonałeś pierwsze prawidłowe powtórzenie. Teraz możesz spokojnie odrzucić sztangę za pomost. Przetocz ją w miejsce z którego startowałeś i zaliczaj kolejne powtórzenia. Pamiętaj jednak by rwanie sztangi zaczynać zawsze od pustego gryfu, obciążenie zacznij zwiększać stopniowo.

Zagłosuj

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *